People Powered Tourism
Website-ul oficial al proiectului (dacă există): https://interreg-danube.eu/projects/people-powered-tourism
Finanțare: Programul Interreg Danube Region, co-finanțat de Uniunea Europeană
Perioada de implementare: 1 Aprilie 2025 - 31 Martie 2028
Buget AMB: 218,434 de euro
Parteneri:
- Municipalitatea Szeged (Ungaria)
- ONG de Turism din Szeged și împrejurimi (Ungaria)
- BURST Nonprofit Ltd. (Ungaria)
- Agenția de Dezvoltare Dubrovnik DURA (Croația)
- Institutul pentru Turism (Croația)
- Municipiul Sarajevo (Bosnia și Herțegovina)
- Agenția Metropolitană Brașov pentru Dezvoltare Durabilă Brașov (România)
- Organizația de Management al Destinației Timișoara (Timișoara DMO) (România)
- Municipiul Sombor (Serbia)
- Camera de Comerț și Industrie Vratsa (Bulgaria)
- NVO Zeleni dom – Green Home (Muntenegru)
- Agenția pentru Dezvoltare Regională a Regiunii Podravje – Maribor (Slovenia)
- Primăria municipiului Chișinău (Republica Moldova)
- Agenția pentru Dezvoltare Durabilă a Regiunii Carpatice „FORZA” (Ucraina)
Obiectivul general:
În cadrul parteneriatului People Powered Tourism (PPT), 14 parteneri de proiect (PP) din 10 țări din zona Dunării, contribuie la responsabilizarea comunităților locale (inclusiv grupurile marginalizate) din cartierele mai puțin frecventate ale orașelor turistice și din zonele rurale din apropierea acestora. Proiectul își propune să implementeze programe de inovare sociale, pentru valorificarea patrimoniului cultural și natural neexploatat și să dezvolte servicii turistice durabile, bazate pe experiențe, care vor consolida economia generată de vizitatori (visitor economy) și vor genera beneficii socio-economice la nivel local.
Obiectivele specifice:
- Responsabilizarea comunităților locale, permițându-le să valorifice bunurile culturale și naturale neexploatate
- Dezvoltarea și testarea unor modele inovatoare bazate pe comunitate și experiență pentru economia generată de vizitatori (visitor economy)
- Elaborarea unei strategii și pregătirea unei platforme pentru economia vizitatorilor pentru regiunea Dunării.
Grup țintă:
- Publicul larg (cu sub-categoriile: locuitorii implicați în proiect, locuitorii din zonele-țintă, turiștii interesați de noile formele de turism promovate de proiect)
- Autorități publice locale, regionale și naționale
- Agenții locale, regionale și naționale din domeniul turismului
- Grupuri de interes, ONG-uri din domeniul proiectului
- Întreprinderi mici și mijlocii
- Organizații care sprijină comerțul
Rezultate:
- Instrumentar al turismului alimentat de oameni: Un set de instrumente pentru a ajuta comunitățile locale să conceapă servicii turistice care să pună accentul pe beneficii sociale și economice.
- Ghid al turismului alimentat de oameni: Un ghid de sprijinire a turismului durabil, cu un accent special pe soluțiile bazate pe natură.
- Platforma economiei generate de vizitatori la Dunăre: Un spațiu online destinat furnizorilor de turism și autorităților responsabile cu dezvoltarea politicilor de turism, care oferă access la cele mai bune practici și soluții inovatoare în domeniu.
- Foi de parcurs privind economia generată de vizitatori: Dezvoltarea prin colaborare a 10 planuri de acțiune transnaționale, pentru a sprijini transformarea turismului local pe baza valorilor economiei generate de vizitatori.